I HEAR YOU

Zoals ieder jaar wordt er naast de sleutelwoorden ontmoeting, stedelijk experiment en vernieuwing ook een thema gekozen waarrond we werken. In 2018 kiezen we voor het thema ‘erkenning’ en geven we hiermee een extra duwtje in de rug van onze DOKbewoners. Daarnaast vinden wij het ook belangrijk te erkennen wat er allemaal goed gaat ... want er gaat wel altijd iets mis.

Daarom ook het trapje in het campagnebeeld van 2018 (Topo Copy), dat geen ladder is om het snelst naar omhoog te geraken, maar een opstapje als een teken dat we elkaar af en toe moeten helpen, daar waar we niet alleen kunnen geraken.

Op deze pagina bundelen we enkele nieuwsberichten die we binnen het thema 'erkenning' kaderen.

★ DEMO DOK SHOP

Op DOKstartdag openden we voor de eerste keer onze eigen DOK demo shop, een totale uitverkoop van restproducten uit onze stock wegens erkenning. In onze democratische winkel: DOKgebrouwd bier, overgebleven publicaties van Topo Copy, DOKwerker-sjaals, illustraties van Liesbeth De Stercke, plaktattoos, maar ook in-huis gezeefdrukte handdoeken met het campagnebeeld erop.

Allemaal exclusieve producten (limited edition) die op DOK zijn gemaakt. Als je iets koopt uit onze winkel, gaat het bedrag ervan integraal naar één van onze DOKbewoners. Je kiest met andere woorden zelf aan wie je het bedrag schenkt.

De DOKhanddoek is ook te koop via onze website. Je kan hem hier bestellen voor 7 euro. Ideaal om iemand mee in de bloemetjes te zetten, uit erkenning! Dit kan je moeder zijn maar ook een initiatief of een persoon in het Gentse die je wilt belonen voor het geleverde werk.

★ NOOT VAN DE REDACTIE
Hier volgen de bevindingen van filosoof in residence Nathalie Snauwaert. 

I HEAR YOU